dinsdag 27 maart 2012

Voorlaatste bericht want het einde is in zicht!

Na een blog over trapfuncties, wiskunde en IQ
alsook weken van revalidatie, .. vertel ik u:
bij een bezoek aan het ziekenhuis vandaag
kreeg ik een antwoord op een reeds lange tijd prangende vraag
'wanneer kan ik terug mijn normale leven leiden,
waarbij ik sportprestaties in eerste instantie wel nog zal vermijden?'

De chirurg antwoordde mij een aantal dingen
waaronder: je mag terug alles doen behalve lopen én springen
maar ook: ik zie je terug binnen een maand of drie
en nu afwachten wat t wordt met je knie
die plooit momenteel nog wat naar binnen
de oorzaak van die hogerop gelegen pinnen.

Een laatste week aan zee voor mij,
gedaan met de kust, dijk en getij
hoewel het eigenlijk begon te wennen
t is hier nog zo slecht niet, moet ik bekennen.

Op de vraag 'heb jij nog pijn?'
zal mijn antwoord onduidelijk zijn
bij plotse bewegingen voel ik vlijmscherpe pijnscheuten
maar vergeleken met januari moet ik niet 'neuten'.

De slagzin 'als ge genezen zijt, gaan we dat vieren'
kan mij uiteraard enorm plezieren
maar dergelijke proza blijft moeilijk te interpreteren
want voor mij betekent dat: terug op vroeger sportniveau kunnen presteren.

Ook al zal ik vanaf april terug gaan werken
ik zal die breuk nog lange tijd blijven merken
niet alleen zal ik mijn minirokjes deze zomer moeten verstoppen
ik blijf nog voor een hele tijd op de kinesist's deur kloppen!




Katelijne
Oostende, dinsdag 27 maart

8 opmerkingen:

  1. Wauw, er schuilt een echte dichter in je!
    Betekent dit dat onze langverwachte onderonsjes bij de kine er zitten aan te komen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. yes!! :-)
      Volgende week maandag, dinsdag en woensdag, telkens rond 21u.
      Ik moet 3 à 5 keer per week gaan.
      Welke dagen zit jij daar?

      Verwijderen
    2. Ik ga woensdag en vrijdag maar aangezien het vanaf volgende week 2 weken 'vakantie' is en ik niet in Leuven ga, neem ik nog maandag of dinsdag erbij. Morgen maak ik mijn afspraken voor volgende week en kzal zien welke uren er in de buurt nog vrij zijn ;) Tot zaterdag!

      Verwijderen
    3. Hey Julie,
      k hoop dat je revalidatie naar wens verloopt! hou de moed erin! we zien uit naar je comeback!
      Grtjs. W.

      Verwijderen
  2. Hey Kat,
    Het zal een speciaal gevoel zijn als je straks voor een laatste keer de deuren van het BZIO achter je sluit.
    Welcome home...roadrunner. W.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kat, krijg tranen in m'n ogen, en da's ni gezeverd.
    Oostende, het ga je goed, blij dat je terug naar Vilvoorde city kan komen!

    we hebben je gemist hier!

    liefs en welcome back, voorgoed, zonder fracturen deze keer!

    xox

    je bent een heus literair talent!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauaw, super voor jou dat het eind in zicht is, en wat die minirokjes betreft, ge moet ze niet te ver weg steken ze, da komt wel goe, ge weet wat ik gezegd heb é ;-) xxx Ik kijk er naar uit om nog es bij u op bezoek te komen :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het moet niet al kommer en kwel zijn. Onlangs zijn we een weekje op reis geweest: was trouwens nog voor de 'gebeurtenissen' geboekt en ons vertrek was besproken met Katelijne die het 'wel zag zitten'. Wij dus weg, maar er was een probleem, je raadt wel met wie. De kat kon niet mee en Katelijne ging in de weekends naar huis. Aangezien onze terugkomst pas voor zondag namiddag voorzien was waren we dus wel verplicht Juffrouw Rinkelbel aan de goede zorgen van een buurvrouw-met-huissleutel te vertrouwen. Heel de tijd aan die arme vrouw lopen denken! Toen ze maandag aanbelde om de sleutel terug te brengen vreesden we met een bloedbad te worden geconfronteerd, maar haar reactie luidde letterlijk: "Zo een lieve kat, en eten dat ze kan!'Ja, als een ander het zegt zal er wel iets van aan zijn hé.
    En zo gaat Pranil over drie dagen terug naar huis: buikje rond van verse vishapjes, fris ruikend naar de zeelucht en.... 100% karakterieel gerevalideerd :-))

    BeantwoordenVerwijderen