zondag 12 februari 2012

Theofiel en andere kleine frustraties

Gisteren, 11 februari, was het een maand geleden dat ik heb mogen kennismaken met de uitspraak 'kleine oorzaak, grote gevolgen'.

En het begint stilaan te wegen.. Ik geraak die krukken en toestanden echt beu. Soms, heel even, als ik 's morgens wakker word, denk ik op een gewone manier mijn bed uit te komen. Dat zou toch zalig zijn, doodnormaal kunnen rechtstaan en de trap afwandelen richting lekker ontbijt.
Of 's nachts, om naar het toilet te gaan, zonder al dat gesukkel waarbij ik tegen ik terug in bed lig, klaarwakker ben! (en nee, de bedpan is geen optie ;-))
Of een restaurant te kunnen kiezen zonder eerst een hele analyse te doen van de bereikbaarheid van de toiletten (ooit al eens op gelet hoeveel ermbarmelijke trapjes er bestaan naar het kleinste kamertje?)
Of... is dat laatste weer een luxeprobleem?

In elk geval: een mens is begrensd in het dagelijkse leven wanneer de mobiliteit beperkt is.

Ook Theofiel kreeg ik niet te zien omwille van deze beperking. Waarom moest die potvis nu persé op een strand aanspoelen waar de afstand tot de dijk zo groot is en het zand werkt als een zuignap op een rolstoel?
1000den kijklustigen vs ik.
Merci Theofiel ;-)

Gelukkig zijn er dieren die wél aan mij denken:






Bij nader inzien bleek deze ezel echter meer geïnteresseerd te zijn in mijn krukken aangezien een volgende foto zou tonen hoe de ezel mijn kruk half door de omheining aan t trekken is.
:-)



En als je bij deze foto zou denken, hé, die kan al op twee benen staan; fout gedacht.
Ik steun links en had krukken even opzij gegooid om mijn handschoenen uit te trekken en ezel te kunnen strelen (voor alle duidelijkheid: links op de foto)



Momenteel gaat het er -voor 'verre' verplaatsingen- jammer genoeg nog steeds op volgende manier aan toe:

Het leek zwoegen om dit gewicht boven op de hoogste duin van België*, aka Hoge Blekker, te krijgen!
* Een hallucinante hoogte van 33m boven de zeespiegel. ;-) 


En van 'gewicht omhoog duwen' gesproken...
... de revalidatie-oefeningen worden steeds zwaarder. Vorige week kreeg ik 2 oefeningen op toestellen erbij: - gewicht (momenteel 4kg) met 2 benen samen naar beneden trekken
- gewicht (momenteel 7,5kg) met 2 benen samen omhoog duwen.
Ook de oefeningen aan het sportraam werden zwaarder, doordat het vanaf nu met elastiek dient te gebeuren. Afzien, maar goed.

Het doet wel deugd, die kleine 3 uur per dag fysieke activiteit.
En daarboven heeft mijn kinesiste mij voor morgen een knappe vervanger beloofd;
ik ben benieuwd!
;-)


6 opmerkingen:

  1. Volgende poging Ik schrijf regelmatig , maar op een of andere manier komt het er niet op
    Misschien , omdat ik geen dier ben zoals Theofiel Een beetje dan , maar een zeer verre afstammeling dan
    Succes als gewichtsheffer ! Spaar je krachten ook wat voor later , want wie spaart heeft wat achter de hand Kan in tijden van crisi heel handig zijn nietwaar ?! Alhoewel een heupfractuur is wel meer dan genoeg crisis

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb ook al gemerkt dat blog niet altijd reageert zoals ik het wil.. gelukkig is dit een tijdelijk iets, als extra, om geïnteresseerden zoals jij wat op de hoogte te houden.
      Thanks for the support!

      Verwijderen
  2. Vanop de Zeelaan richting dorp. Een kleine ruk aan het stuur naar links.. de Panoramalaan. Opgelet, Er is geen aanloop en je moet vanuit stilstand direkt aan de bak. Met het muisgrijze racemonster, op maat gemaakt door billenkarverhuurder 'Vanneste' én met een buitenmaatse kilométrique die alle wetten van aerodynamica aan z'n laars lapt moet deze kleine reus van de Westhoek bedwongen worden. Hier kan je je tegenstander zonder parcourskennis het leven zuur maken ;-) Altijd leuk ze te horen vloeken ;-) de kuiten staan op spanning, links, rechts, links, bochtje naar rechts en volop gaan voor die laatste meters. Daarna even op adem komen en genieten van een mooi uitzicht. Met de wind door de haren in volle snelheid aan de andere kant weer naar beneden(opletten voor de auto's), terug naar de voet. 4x,5x,6x?? te lang geleden.. Een rustig ritme kan altijd maar daarvoor zijn we niet hier! het gaat hard, liefst zo hard mogelijk. Vooruitgang graag.. Vooruit met de geit! ..of ezel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. met 33m boven de zeespiegel begin je stilaan toch wel vorderingen te maken me dunkt, al was dat met een lichte hulp van papa Tas?

    en en en... hoe is de knappe vervanger? hij is toevallig toch niet linkshandig? want anders kom ik ook wel eens een kijkje nemen ;-)

    anke en ik gaan je blijven volgen, ook vanuit de andere kant van de wereld!

    dikke zoen en kill those pounds!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe zeg je dat...
      het oog wilt ook wat, maar van een schoon bord kan je niet eten .. ;-)
      Maw hij mag er wel zijn, maar mijn vaste kine doet het beter.. En aangezien ik daar nog altijd ben om te revalideren... ;-)

      x

      Verwijderen