maandag 16 januari 2012

Chocoladetruffels, tulpen en weekbladen

Aan werken van barmhartigheid geen gebrek in kamer 510 (*).
5 dagen ver en al heel wat bezoekers geteld (26 in totaal!) waarvan verschillende al meerdere keren! Het is leuk om wat afleiding te hebben, zéker omdat de nachten 3 dubbel zo lang duren..
Ik ben een zijslaper, met knieën iets opgetrokken (volgens de boekskes zegt dat iets over het karakter), probeer dan maar eens een hele nacht op je rug te liggen, met een been dat aanvoelt alsof t volledig verwrongen ligt en een achterste dat zéér doet van hele dag rechtop te zitten in bed. Daarnaast ga ik niet naar t toilet wanneer ik wil - altijd wachten tot nachtverpleger, jaja s nachts is t altijd een man- opduikt en soms is t hier ook verschrikkelijk warm.
...dus de afleiding overdag is welgekomen!  :-)
Door al de bezoekje ondertussen
kan ik de innerlijke mens verwennen met alle vormen en kleuren van chocolade (*);
kan ik de gezonde toer op met fruit, zowel inheems als 100% exotisch(*);
kan ik mijn doodse momenten wat opvullen met girly-nonsens libelle/ flair tijdschriftjes;
kan ik kijken hoe goed de bloemen het hier naar hun zin hebben;
kan ik mijn volgende reis al plannen en wegdromen bij de fantastische foto s;
kan ik om de slaap te vatten naar 2000 liedjes luisteren op mijn nieuwe roze i pod;
kan ik mijn gezicht beschilderden, nagels lakken en parfumeren;
...
(*) Zowel wat betreft het deel "zieken bezoeken" als "hongerigen spijzen".
Het doet deugd om te zien dat jullie allemaal met mij hopen op een spoedig, maar vooral goed herstel.
Want niet enkel de bezoekjes, ook smsjes en mailtjes zijn een herinnering. Er zijn er bij die ik ongetwijfeld zal herlezen als t geloof in blijvende beterschap plots verdwijnt.
-->"zieken een hart onder de riem steken" mag van mij ook in de lijst van de werken van barmhartigheid.
En vergeet "doden begraven" even, want das nog niet aan de orde ;-)
X

1 opmerking:

  1. we hebben dezelfde ipod, dus als we een volgend reisje inplannen gaat dat nog moeilijk worden :-)

    geniet van je zoete zonden. dat mag wel even :-)

    xox

    BeantwoordenVerwijderen