vrijdag 20 januari 2012

Stram Stroef Stijf

Ondertussen heb ik de ziekenhuiskamer met incontinente kamergenoot geruild voor een blauwgele kamer met een donsdeken op het bed.

Ik liet woensdagnamiddag het UZ achter mij. Al bij al was het verblijf wel 'ok': competente (en zelfs knappe) dokters, lieve verpleegsters, relatief lekker eten, véél bezoek. 3 van de 6 nachten alleen op de kamer, wat ook aangenaam was.
Aangezien het verdict van de dokters luidde: 'gedurende minstens 6 weken niet steunen op rechter been' en ik thuis - Pranil (kat) niet bijgerekend - alleen woon, was de beslissing snel genomen om de eerste fase van de revalidatie bij mijn ouders af te haspelen. En das 'ant zèètje', oftewel in Oostende.

Woensdag reden we eerst nog even langs mijn huis om allerlei spullen op te pikken. Ikke onderaan zittend op de trap, en mijn ouders boven in de kamers kledij aan het bijeenzoeken, en vragend tonen
- 'is dit goed?'
- 'nee, da doe ik ni zo graag aan'
- 'waarom smijte da dan ni weg?!'
.. tja.. :-) Zoals veel vrouwen heb ik dus echt veel te veel kleren.

In Oostende zou ik ook Pranil terugzien, super verwend met stukjes verse vis (ja, ze zit hier bij de bron) en nieuwe kattenspeeltjes. Das wel leuk, zo n beestje brengt ook wat afleiding.

Maandag a.s. heb ik een afspraak bij sportarts, revalidatie-arts De Neve. Hij werkt voor het BZIO (Belgisch Zeeinstutuut voor Othopedie), waar ik mogelijks dagelijks naartoe zou trekken voor oefeningen/massages. Maar hier méér over begin volgende week!

In tussentijd doe ik thuis zelf wat oefeningen die ik meegekregen heb van de kinesist in het UZ. 3 maal per dag. 3 maal per dag pijn. 3 maal per dag pijn met weinig resultaat.
Zo zit er een oefening bij waarbij ik al liggend met gestrekte been een voorwerp (bv. een kussen) onder de knieholte dien neer te drukken. Ik vroeg gisterenavond aan mijn mama om haar hand daar eens te houden en te zeggen wat ze voelde, terwijl ik mezelf inspande. 'Eigenlijk niet zo veel..'  .. en het is de waarheid.

Heel lang op een stoel zitten lukt ook niet, dan stijft alles precies op en doet het des te meer pijn als ik mij wil rechtzetten. Dan ga ik maar wat gaan liggen. Sinds vannacht ook last beginnen krijgen van (tot nu toe) licht sluimerende krampen in mijn rechterkuit. Het hangt allemaal samen. Idem voor de eetlust. Zij die mij kennen, zullen het verschil wel snel merken ;-)   Nochtans is het eten stukken beter dan de voorbije week, en dat laaste was al ni zo slecht, zoals reeds geschreven.

Het weer is hier helaas ook niet anders dan in de rest van België: druilerige regen. Maar van zodra het droger wordt, loop ik met mijn krukken de straat op en af. Ik heb nood aan buitenlucht, na meer dan een week binnenzitten!

Tot schrijfs!

PS: Er werden al mensen ongerust omdat ik al 2 dagen niets meer had gepost :-); doet plezier, wilt zeggen dat t gelezen wordt!

9 opmerkingen:

  1. Opletten voor de kilo's é met al dat lekker eten daar ;-) en ja, da weer mag idd e wa beter! Pranil zal ook content zijn je terug te zien keep on going!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kinetec, exact dezelfde oefening met exact hetzelfde resultaat maar wel als enige verschil de plaats van de pijn, het is allemaal zo herkenbaar. Het zou ook fijn zijn, moesten we op hetzelfde moment terug kunnen beginnen lopen ;) Nog veel moed en na de examens kom ik zeker eens langs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals ik al zei, chapeau dat jij zo kan blokke! Fysisch noch mentaal zou k t kunnen momenteel!
      Blijven 'gaan'! ;-)

      Verwijderen
    2. Hey Julie, succès met je studies en examens! voor jou ook veel moed in deze periode dat de loopschoenen aan de kant staan. We hopen met jou op een snel herstel grtzz.

      Verwijderen
  3. Ja, hier nog eentje die vol verwachting op de volgende blog zat te wachten.

    Wat leuk dat je nu toch wat afleiding hebt met Pranil, en ik hoop voor jou dat het slechte weer snel voorbij trekt ;-).
    Kan het geloven dat je de muren begint op te lopen (wel al een hele vordering vind ik :-D ) Doe ik nu momenteel ook haha, ze wil maar niet komen.
    Van zodra ik kan kom ik je zeker een bezoekje brengen, Samen met Jo en de dochter, want voor de bevalling zal niet meer lukken.

    Vele vele groetjes en nen dikke knuffel en tot op de volgende Blog, ik kijk er naar uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kijk er naar uit t kindje te zien! Maar nog ff wachten, en jullie ook :-)

      Verwijderen
  4. hey kat!

    hopelijk kan je af en toe ook een frisse neus halen! (mét pranil aan de katten-leiband) hehe...
    ik lees dat je daar goed verzorgd wordt. Goed je oefeningen blijven doen; de moed niet opgeven als het effe niet betert... dat komt wel! Dat moet!
    Hopelijk bij BZIO ook menig knappe dokters!

    liefs en tot morgen!

    xxx Leentje (met ook véél te véél kleren haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hellow!!
    Doodsaai hoor zo aleen lopen! Die mannen kennen maar één gespreksonderwerp! (=lopen, neen er zit geen goedele liekens tussen-was nog boeiend geweest!)
    Dus zeker de moed erin houden en oefenen. Want tegen het eerste weekend van februari wil ik een spiercontractie zien waarvan alle gebroken heupkes alleen maar van dromen!

    BeantwoordenVerwijderen